לפיד וביידן חתמו על הצהרת ירושלים, "לעולם איראן לא תהיה גרעינית"

    שלמה ריזל 2 Comment on לפיד וביידן חתמו על הצהרת ירושלים, "לעולם איראן לא תהיה גרעינית"

    מנהיגי ארצות הברית וישראל, הנשיא ביידן וראש הממשלה לפיד, נפגשו היום בירושלים ואימצו הצהרה משותפת בדבר השותפות האסטרטגית ארה"ב-ישראל | ארה"ב מדגישה כי לעולם לא תאפשר לאיראן להשיג נשק גרעיני, והיא תשתמש בכל רכיבי העוצמה הלאומית שלה כדי להבטיח תוצאה זו" | חמאס בתגובה: "ההצהרה היא תוקפנות על בני עמנו"

    צילום: קובי גדעון/ לע"מ
    11:21
    02.05.24
    אבי רבינא ואיתי גדסי No Comments on "צימאון גדול": מנהל ארגון הקירוב מספר על תופעה מרגשת

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מתוך הצהרת ירושלים בדבר השותפות האסטרטגית ארה"ב – ישראל: ארצות הברית וישראל מאשרות את הקשרים הבלתי ניתנים לערעור בין שתי מדינותינו ואת המחויבות המתמשכת של ארצות הברית לביטחון ישראל. מדינותינו מאשרות בנוסף כי השותפות האסטרטגית בין ארצות הברית לישראל מושתתת על ערכים משותפים, אינטרסים משותפים וידידות אמת. מעבר לכך, ארצות הברית וישראל מאשרות כי בין הערכים שהמדינות חולקות נכללת מחויבות בלתי מעורערת לדמוקרטיה, לשלטון החוק ולקריאה ל"תיקון עולם".

    בהלימה למערכת היחסים הביטחונית ארוכת השנים בין ארצות הברית וישראל ולמחויבות הבלתי מעורערת של ארצות הברית לביטחונה של ישראל, ובמיוחד לשימור היתרון הצבאי האיכותי שלה, ארצות הברית חוזרת על מחויבותה האיתנה לשמר ולחזק את יכולתה של ישראל להרתיע את אויביה ולהגן על עצמה בעצמה כנגד כל איום או שילוב של איומים. ארצות הברית חוזרת ומדגישה כי ההתחייבויות הללו הן דו-מפלגתיות ומקודשות, וכי אינן רק מחויבויות מוסריות, אלא גם מחויבויות אסטרטגיות בעלות חשיבות לביטחון הלאומי של ארצות הברית עצמה.

    ארצות הברית מדגישה כי חלק בלתי נפרד מהתחייבות זו היא המחויבות לעולם לא לאפשר לאיראן להשיג נשק גרעיני, וכי היא מוכנה להשתמש בכל רכיבי העוצמה הלאומית שלה כדי להבטיח תוצאה זו. ארצות הברית מוסיפה ומאשרת את המחויבות לעבוד יחד עם שותפים אחרים כדי להתעמת עם התוקפנות והפעילויות מערערות היציבות של איראן, בין אם הן מקודמות ישירות ובין אם באמצעות שלוחים וארגוני טרור כמו חיזבאללה, חמאס והג'יהאד האסלאמי הפלסטיני.

    תגובה ראשונה של חמאס להצהרת ירושלים: "ההצהרה היא תוקפנות על בני עמנו, והשיח על שילוב ישראל באיזור היא פשע של המדינות המשתתפות בכך". בשיחה עם אתר חדשות פלסטיני אמר דובר חמאס חאזם קאסם כי ההצהרה מעודדת את ישראל "להסלים את תוקפנותה".

     

     

     

     



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      עכשיו אנחנו רגועים…
      גבהות לב-
      לעולם לא תטבע הטיטאניק
      לעולם לא עוד [ראו ערך אוקראינה]
      באנגלית נהוג לומר [ולאחרונה גם אצל הפוליטיקאים שלנו] never say never -לעולם אל תאמר לעולם לא.
      רק בורא עולם יכול לומר לעולם!

    2. 1

      עכשיו אני יכולה לעלות לישון בלי פחד…..😋